Regler och villkor

Pris

Samtliga priser angivna i svenska kronor inkl. moms. 
 

Betalningsalternativ

Alla beställningar betalas i förskott. Välj mellan swish, bangiro eller kortbetalning/faktura via Payson.

Swish: 0736-300363 (Liselott Hamrén Sylvén)

Bankgiro: 341-7078

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson logo

Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att jag har mottagit och godkänt din retur. Återbetalning för portokostnaden görs inte.
 

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Jag kommer EJ lösa ut paket mot postförskott.

Specialbeställda ordrar (t.ex. med namn på) är det ingen bytesrätt på! 

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Jag tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar jag mig att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
Produkter som använts kan ej reklameras, kontrollera därför noga att din leverans är felfri när den kommit.
Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Anmäls till mig inom 7 dagar från mottagandet av varan.
En produkt som jag har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter jag ut. Vid giltigt returärende betalar jag returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar jag dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer jag ARN:s rekommendationer.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Jag kommer att göra allt som står i min makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Jag förbehåller mig rätten att friskriva mig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
 

Åldersgräns
Enligt lag kan Skruttsystrar ej expediera beställningar till personer under 18 år.

Butiken använder OpenCart
Skruttsystrar © 2018